Blogul lui Andrei Şandor

Actualitate orădeană, comentarii, atenţionări etc.

Standarde normale de publicitate în centrul istoric al Oradiei

Posted by Andrei Sandor pe 16/11/2009

corso1În luna octombrie, Consiliul Local Oradea ar fi trebuit să voteze noul Regulament de publicitate stradală. Nu înainte, însă, de o dezbatere publică în care părţile interesate să îşi spună punctele de vedere şi să aducă amendamente documentului propus de Municipalitate. Nu a fost să fie.
Luni, 16 noiembrie, primarul Ilie Bolojan a revenit asupra subiectului şi a preceizat că tergiversarea se datorează (şi) faptului că nu multă lume s-a interesat de subiect, ira dezbaterea publică a fost ca şi cum nu s-ar fi întâmplat. Concret, proiectul de Regulament nu a putut fi discutat decât cu reprezentanţii firmelor de publicitate, prezenţa lor fiind de înţeles, având în vedere că sunt direct interesaţi de subiect.

Importantă e faţada, nu reclama!
Primarul Bolojan vrea unitate şi normalitate în materie de publicitate outdoor, agăţată pe clădirile din centrul istoric orădean. Astfel, se va dori ca panourile publicitare şi firmele luminoase să fie de dimensiuni „rezonabile, în aşa fel încât să respecte priorităţile. Prioritară este faţada şi în subsidiar este partea de reclamă”. În acest context, şeful Primăriei Oradea consideră că majoritatea reclamelor care se află acum pe clădirile din centru vor trebui înlocuite; „ele nu respectă niciun fel de regulă, atât din punct de vedere al montării de reclame pentru conservarea acestei zone centrale în perioada 1900 – 1920, când au fost construite clădirile principale, dar nu respectă nici elementele de publicitate normală”, spune  Ilie Bolojan (foto).
bolojan16112009Pentru a duce la bun sfârşit intenţia de uniformizare a publicităţii stradale din partea de oraş în chestiune, Primăria va demara o serie de întâlniri cu comercianţii din perimetrul istoric al Oradiei şi le va prezenta acestora Regulamentul de Urbanism. Edilul-şef subliniază că acest act a fost în vigoare şi până acum, „…dar nu a fost respectat ani de zile”. Bolojan speră să se găsească o modalitate de a aduce partea de publicitate „la standardele normale”.
Municipalitatea şi-a dat şi termen pentru aducerea reclamelor stradale din centrul istoric la dimensiunoi decente, astfel încât să nu afecteze faţadele imobilelor respective: anul 2010.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: