Blogul lui Andrei Şandor

Actualitate orădeană, comentarii, atenţionări etc.

Client batjocorit la hypermarket Real de pe str. Ogorului din Oradea

Posted by Andrei Sandor pe 31/07/2009

realhypermarket

În iunie, postam despre jegul de pe cărucioarele de la Real. Acum, trebuie să revin, dar la un altfel de jeg. Cel interuman, prezent la unii angajaţi „gradaţi” de la acelaşi mare magazin orădean.
De fapt, este vorba despre o atitudine absolut impardonabilă a ditamai directorului de hypermarket, George Vlăduţiu. Iată povestea, pe care am aflat-o prin intermediul unui consilier local de Oradea.

Real – (şi) tupeu fără egal!
Este vorba despre un client (nu am să-i dau numele, din motive pe care sper că le înţelegeţi…), care se vede cu marfa cumpărată facută scrum (literalmente) şi care, după ce are „tupeu” să ceară socoteală şefilor de la Real, este luat la împins vagoane, în cel mai clasic stil manelistic. Enervat la culme (şi pe bună dreptate), păgubitul a făcut plângere la superiorii lui Vlăduţiu, dar şi la Protecţia Consumatorului. În cele ce urmează, redau schimbul de mail-uri dintre clientul din Oradea şi cei cărora s-a plâns…

„Bună ziua. Subsemnatul ….. , cu domiciliul in Municipiul Oradea, judeţ Bihor, strada ….., doresc să sesizez conducera societăţii dumneavoastră în legătură cu distrugerea unui bun personal de către hypermarket-ul REAL, strada Ogorului nr.171, Municipiul Oradea.
La standul pentru împachetarea bagajelor (neavând spaţiu special destinat depozitării bagajelor pentru clienţi), mi-a fost ars rucsacul, bun personal, cumpărat cu suma de 150 lei. Luând legătura cu şeful departamentului de pază şi cu ‘amabilul’ director al magazinului, mi-au fost propuse mai multe oferte (în avantajul lor, propunându-mi înlocuirea rucsacului deteriorat de angajatul lor cu un altul în valoare de aproximativ 25 lei!!!); bineînţeles că am refuzat această ofertă, moment în care directorul magazinului, GEORGE VLĂDUŢIU (numele dânsului l-am aflat ulterior pentru că în momentul în care mi-am permis să îl întreb cum îl cheamă, ca să ştiu şi eu cu cine vorbesc, dânsul mi-a spus că nu are importanţă cum se numeşte, pentru el este directorul magazinului!) m-a jignit (citez: ‘EŞTI ABSURD!!!’), vorbind cu mine la persoana întâi, deşi eu mă adresasem respectuos.
Aş dori să se ia măsuri în legătura cu această nedreptate făcută în cazul meu, în speranţa ca alţi clienţi ai acestui magazin să nu aibă parte de asemenea incidente din cauza lipsei de profesionalism de care a dat dovadă Hypermarketul Real Oradea.
Vă mulţumesc!

La scurt timp, petiţionarul a primit răspuns:

„Stimate domnule …,
în primul rând, dorim să vă mulţumim pentru interesul acordat hypermarketului Real. Ne pare rău pentru cele întâmplate în magazinul nostru. Am verificat datele relatate de dumneavoastră, ascultând toate părţile implicate, atât conducerea magazinului, cât şi firma de securitate, pentru a avea o imagine cât mai clara şi obiectivă.
Am înţeles, că au fost propuse câteva variante la momentul respectiv, în vederea recuperării daunelor, cu care dumneavoastră nu aţi fost de acord. Deoarece dorim soluţionarea cât mai rapidă şi eficientă, a acestei situaţii, am rugămintea să-mi trimiteţi un număr de telefon la care puteţi fi contactat.
Vă mulţumim. O zi frumoasă!
Manuela Gligor – competition manager – Departament Competiţie Oradea1

Evident, şirul mesajelor electronice a continuat…

„Stimată doamnă,
vă mulţumesc pentru promptitudinea cu care mi-aţi răspuns. Subliniez faptul că nu vreau niciun fel de despăgubire materială din partea societăţii dumneavoastră; în schimb, s-ar putea lua unele măsuri de sancţionare a angajatului dumneavoastră de la standul de împachetare a bagajelor şi a domnului director pentru a-şi schimba comportamentul în relaţia cu clienţii. Vreau doar să se facă dreptate, în sensul că oricine ar fi fost în locul meu nu ar fi trebuit tratat în aşa fel cum am fost tratat eu de către domnul director George Vlăduţiu, care bănuiesc ca are totuşi o pregătire (atâta timp cât ocupăa un post de conducere în compania dumneavoastră), dar de care din păcate nu a dat dovadă. Fiind răutăcios, vă rog, dacă se poate, să îi recomandaţi o carte foarte bună: ‘Codul Bunelor Maniere’. Sau să stea mai mult timp cu şeful firmei de securitate pentru a învăţa cum să se comporte.
Nu am să vă las numărul de telefon deoarece nu cred că este necesar atâta timp cât nu am nicio pretenţie materială din partea societăţii la care sunteţi angajată. În schimb, dacă doriţi să mă contactaţi să îmi spuneţi ce măsuri aţi luat în acest caz, puteţi să îmi scrieţi pe această adresă de mail”.

realsigla1Câteva concluzii personale…
Bun. Să fim serioşi: nici sancţionarea pecuniară şi nici concedierea directorului sau/şi a omului de la împachetare nu ar reface răul deja înfăptuit. Problema, aici, este pur şi simplu comportamentul execrabil şi stilul de vorbit al acelui director. Care, indiferent de situaţie, trebuie să facă totul ca, dacă tot s-a ajuns până la el, să rezolve problema. De preferinţă favorabil pentru client! FAVORABIL PENTRU CLIENT!
Pentru că poate fi un lunatic care se ceartă peste tot şi însămânţează scandal în fiecare magazin în care calcă, dar este CLIENTUL CARE A PLĂTIT BANI PENTRU PRODUSELE DIN ACEL MAGAZIN. Client fără de care MAGAZINUL NU AR SUPRAVIEŢUI.
Cred că, în România, marile magazine care se implantează şi recrutează personal de origine română ar trebui să renunţe la sofisticatele manuale de training al angajaţilor şi să se axeze mai mult pe neaoşul proverb „Clientul nostru, stăpânul nostru”.
E atât de simplu!

19 răspunsuri to “Client batjocorit la hypermarket Real de pe str. Ogorului din Oradea”

  1. ABSOLUT ORIBIL.

    Asta imi aminteste de calitatea serviciilor oferite de marile companii din Romania, lucru pe care l-am consemnat si eu intr-un post astazi: http://alinagadoiu.wordpress.com/2009/07/31/friendly-faces-in-institutiile-din-romania/

    Sa nu uitam un lucru: EI TRAIESC DIN BANII NOSTRI. Oare cand vor intelege asta, cand vor ramane fara clienti?

  2. alina said

    eu am fost acolo

    clientul respectiv a fost de vina. era cu maica-sa si faaceau scandal
    nu doreau nimic desi omul de la paza le-a oferit bani
    cat depre ceilalti, nu stiau cum sa-l mai linisteasca pe client
    daca vreti sunt dispusa sa va dau datele mele, altfel nu am nici un interes

    ali

  3. Cristina said

    Banii sunt facuti sa circule…Niciunul dintre angajatii vreunui magazin / companie ,etc nu traieste din banii nimanui; fiecare munceste (mai mult sau mai putin) pentru banii lui. Sa te ghidezi dupa „Clientul nostru , stapanul nostru ” nu iti asigura statutul de magazin/companie serioasa. Studiati putin originea acestui si veti intelege de ce nu poate fi valabil in aceste timpuri si in procesul de trecere la mult ravnitul trai occidental. La urma urmei , indiferent de meseria fiecaruia – zugrav , zidar , ambalator , casier , postas , etc oferim servicii pentru care trebuie sa fii dispus sa platesti. Si sa fii civilizat indiferent de situatiile neplacute care pot sa apara, e greu intradevar , dupa ce am trait atatia ani cu mentalitatea pur balcanica; faptul ca ai solicitat sa dicuti cu un superior te descalifica moral prin faptul ca tu insusi l-ai descalificat profesional pe cel cu care aveai o problema . Postarea pe acest blog a acestui articol nu cred ca iti va schimba mentalitatea balcanica , sper insa ca opiniile prezentate sa te puna pe ganduri si sa te indemne sa reflectezi asupra a ceea ce inseamna … comert , occident , relatii cu clientii , banii si rolul lor , comportamentul in societate , respect pentru meseria fiecaruia ; cred ca ajunge ..sunt cam multe deja

    • ioan gurau said

      MAI MAI MAI,ORI ESTI O PROASTA GRAMADA,ORI ESTI VREO FUFULEANCA DEA LUI DOMNU DIRECTORAS,MAI FATA TU AI FOST VREODATA IN OCCIDENT, PAI DEVIZA CLIENTUL STAPINUL NOSTRU ,ESTE DEVIZA ORICARUI MAGAZIN SERIOS .DA TU CHIAR ESTI RAU DUSA CU PLUTA, DA CU CINE VROIAI SA DISCUTE DACA NU PUTEA CU BOUL CARE IA DISTRUS PROPRIETATEA , NU CU UN SUPERIOR, ORI TU TRAIESTI PRINTRE STELE ,ADICA PROBLEME PSIHOLOGICE,PAI DACA TU LUCREZI LA MAGAZIN SI FACI CU TOTI CLIENTI LA FEL SI NU ITI MAI INTRA NICI UN CLIENT IN MAGAZIN, CUI O SA MAI FACI VINZARI, MA GAGAUTA, NU DA MAGAZINUL FALIMENT SI TU OBRAZNICATURA RAMAI FARA SERVICI, TE BAGI SINGURA IN SEAMA SI FACI COMENTARII DE ASTEA PROSTESTI, SI PE URMA COMENTEZI CA ITI AJUNGE CA IS CAM MULTE,BAI PROSTIE CU CRAPATURA,NU CONTEAZA CE MESERIE AI DA DACA ESTI NERESPECTUOS SI OBRAZNIC, SI NEPROFESIONIST ITI SPUN EU, CE DEVII SOMER IDIOATO.SPER DIN TOT SUFLETUL CACI CU ATIDUDINEA SI CONVINGERILE PE CARE LE AI NU LUCREZI IN COMERT,

  4. Acum 2 ani,in fiecare saptamina mergeam la Real.Ori de cite ori mergeam stateam o ora ,sau si mai mult in statia de autobuz de pe Cazaban.In fiecare saptamina depuneam sugestia-plingerea la intrare,ca autobuzul nici nu sa oprit,sau nea inconjurat,sau venea arhiplin….Fiecare cartier acea autobuz separat in afara de cartier Iosia.Atita plingere am depus ca au scris pe un autobuz si cartierul nostru;Iosia,dar de fapt era tot a Rogeriusului,venea tot asa de arhioplin,fara oprire la noi.Intro buna zi, iar am scris si mam certat la intrare,si am scris ca o sa scriu un articol la un ziar.Peste citeva zile, am fost sunata la telefon de aceiasi doamna amintita,dn.Gligor,ca sa merg a doua zi la ora cutare la dl.director.Oricum mergeam la cumparaturi,si am cautat pe dn. cine a vorbit foarte frumos, a cerut iertare, si am primit cadou de Craciun,era aproape Craciun.(o jumate kg. cafea,si o mapa Real cu o felicitare de Cracin),nici o data nu am mai reclamat,fiindca oriunde merg la cumparaturi nu este asigurat transport gratuit.Anul trecut am cumparat la Pic o pereche de adidas la baiatul meu.A doua zii a venit cunstintele din Timisoara,si au mers pina la Real. Cind au intrat a inceput sa fluiera ceva,si paza a prins ,a dus sus la birou,au vorbit urit cu el, au intrebat de unde a luat pantofii?
    A spus ca mama a luat de la Pic,dar nici nu a putut sa intra la magazin,cind sa intimplat.Baiatul meu inainte a lucrat la patronul Realului,nu demult a terminat instalatia sanitara la el,dar si la Real de citeva ori a facut instalatia chiar inainte.A vrut sa suna la telefon,dar nu au lasat, au cerut iertare de citeva ori,dar asta nu putem uita nici de atunci.

  5. ULTERIOR SCRIU;PAREREA MEA PT. CRISTINA,POATE PE UNDEVA TOTUSI TRAIESC DIN BANI NOSTRI.DACA EU IN FIECARE LUNA AM LASAT ACOLO CITE 3 SAU 4 MIL. LEI,SI AM FOST BATJOCORITA ,NU MAI MERG ACOLO!DACA NIMENI NU MAI MERGE,DE UNDE O SA AIBA SALARII ANGAJATI?DECI DACA INTELEGETI, SINT MESERII,LOCURI,UNDE INTRADEVARI EI SINT PENTRU NOI ,SI NU NOI PENTRU EI.INTRUN FEL TRAIESC DIN BANI NOSTRI.DAR TREBUIE SA RESPECTAM RECIPROC PENTRU SUPRAVETUIRE,SI MAI ALES PENTRU OMENIE!!NU STIU CINE A FOST DE VINA. NU AM FOST ACOLO.TREBUIE MULTA RABDARE DIN PARTEA TUTURORI.ASA PUTEM MERGE MAI DEPARTE.

  6. ana said

    buna
    eu sunt angajata la real si sa stiti ca nu numa angajatai sunt de vina. clienti sunt mai rau decat noi pt ca sunt rautaciosi si ceva normal ca mai este cand iti pierzi rabdarea si vb si urat,dar depinde si de client.

    • ioan gurau said

      TOTDEAUNA ANGAJATI SINT DE VINA, PENTRU CACI NU AI DREPTUL SA INCHIZI CASA, CIND VREI TU SA TE BASESTI FARA SA PUI SEMNUL CACI DUPA CLIENTUL URMATOR CASA SE INCHIDE, IAR TU TE TREZESTI SA II SPUI CLIENTULUI SA SE MUTE LA ALTA CASA DUPA CE EL SI-A PUS MARFA PE BANDA, SI DUPA CE CA NU AI DREPTATE CIND CLIENTUL ITI SPUNE CA NU. TOT TU ESTI CEA CARE ARE SI ATITUDINE, SI NORMAL CA CLIENTUL ITI VA RASPUNDE DUPA OBRAZNICIA TA,EU ITI PUNEAM MARFA IN CAP IN LOCUL LUI SI NU O MAI CUMPARAM , MERGEAM LA ALT MAGAZIN,LIPSA PROFESIONALISMULUI SE VEDE DE LA DIRECTORASUL ALA PREA TINAR PENTRU A OCUPA O FUNCTIE ATIT DE IMPORTANATA ,CACI NICI EL NU PREA AVEA EXPERIENTA SA STIE CE INSEAMNA CURTEZIE CATRE CLIENT, APOI NU MAI VORBIM DE MANAGEMENTUL INEXZISTENT AL ANGAJATILOR MAGAZINULUI. CARE AR TREBUI IN FIECARE SAPTAMINA SA AIBE O ORA DE REINPROSPATARE A DATORIILOR DE VINZATOR , SI DE A LE SPUNE CACI NU AU DREPTUL SA SE ANGAJEZE IN CONFLICT CU CLIENTI SAU COMENTARII,SIMPLU CACI EI AU FOST ANGAJATI SA SERVEASCA CLIENTI , SAI PATRONEZE SAU SA LE DEA ATITUDINE.SI SA REPREZINTE MAGAZINUL CA PROFESIONISTI , EI NU AU DREPTUL DE REPLICA , ACEST DREPT REVINE SEFULUI DE SCHIMB AL CASELOR.DACA SE IVESTE VREO PROBLEMA, DACA ASTA NU O POATE REZOLVA SE CHIAMA PE CINEVA MAI COMPETENT, IAR DACA SI ASTA DOVEDESTE CA ESTE UN INCOMPETENT , SE AJUNGE LA ZIAR CA IN CAZUL RESPECTIV DAR CIND SE AJUNGE AICI NU ESTE VINA CLIENTULUI CI INCOMPETENTA MENAGERULUI, DAR VORBA VECHE ROMANEASCA, PESTELE SE INPUTE DE LA CAP INTODEAUNA, SAU VAI DE PICIOARE DACA NU II CAP,MAI ANO SE VEDE CACI NU AI TERMINAT NICI ZECE CLASE, TU DUPA CE AI FACUT COMENTARIUL ASTA , AI STAT UN PIC SA RUMEGI CE AI COMENTAT,MAI NOU TOTI ANGAJATORI CU SCAUN LA CAP CIND FAC ANGAJARI ISI VERIFICA NOI ANGAJATI SI DUPA PAGINA DE FACE BOOK SI COMENTARIILE POSTATE ACOLO SAU PE ALTE SITURI UNDE II POSIBIL SA POSTEZE NOUL ANGAJAT ,EXEMPLUL TAU , LA REAL SAU IN LEGATURA CU COMENTARIILE FACUTE DE ALTI DESPRE FOSTUL TAU LOC DE MUNCA,PAI TIO SPUN PE SLEAUA , EU NU TE-AS ANGAJA NICI PE POSTUL DE PRES LA INTRARE IN MAGAZIN, TU CU ATIDUDINEA CU CARE ITI JUSTIFICI INCOMPETENTA ESTI O RUSINE PENTRU CEI DE LA HUMAN RESOURCE, CARE TE-AU ANGAJAT LA REAL.NU II DE MIRARE CA REAL SE INCHIDE SI FALIMENTEAZA, CU ASEMENEA ANGAJATI II MIRARE CA A REZISTAT ATIT PE PIATA.DUPA COMENTARIILE CITITE PE SITUL ASTA VOI SINTETI RUSINEA COMERTULUI.CIND VETI INTELEGE CE INSEAMNA PROFESIONALISM, CURTEZIE, AMABILITATE RESPECT, ASTEA INSEAMNA ATRAGERE DE CLIENTI. CIND AI CLIENTI FACI VINZARI , CIND FACI VINZARI MAGAZINUL ARE PROFIT SI POATE SA-TI PLATESCA SALAR, DACA TU ESTI CONTRAR ACESTORA NU FACI DECIT SA-TI GRABESTI CONCEDIEREA, CHIAR DACA MAGAZINUL ARE MULTE PE RAFT , DACA NU AI VINZARI, NU CISTIG , PATRONULUI, NU SALAR TIE, NU SE POATE PLATI FACTURILE, SI ATUNCI SE INCHIDE MAGAZINUL,DAR OARE TU TI-AI PUS ITREBAREA CITA VINA AI TU DATORITA INCOMPETENTEI TALE, SI CIT AI CONTRIBUIT TU FALIMENTAREA MAGAZINULUI SAU ORI UNDE AI LUCRA.

  7. ana said

    sa nu credeti ca le iau apararea la angajati,dar si eu am patit cu un client care a vrut sa ma loveasca pt ca l-am rugat sa mearga la alta casa pt ca colega iesea din tura. si el a inceput sa strige cum imi permit eu sa il rog sa se mute la alta casa de marcat,a intervenit agentii altfel ma lovea. daca suntem angajati inseamna ca noi trebuie sa suportam toate jigniriile de la clienti si dupa aia sa le multumim ca vb urat? vii se pare normal?

  8. ana said

    dn aurora si eu sunt clienta la real,nu numa angajata. asta inseamna ca si angajatii sunt stapani,nu? si clienti ar trebuie sa fie mai civilizati pt ca sunt multi care nu se controleaza si eu va spun sincer,eu tot timpul am incercat sa vb frumos cu toata lumea,dar este cand imi pierd si eu rabdarea si vb urat. sunt pers care chiar merit sa vb.

    • ioan gurau said

      DA PROSTIME ANGAJATI SINT STAPINI CIND SINT CLIENTI ADICA CUMPARATORI, NU CIND SINT VINZATORI.SI NU II DE AJUNS SA INCERCI SA VORBESTI FRUMOS,ESTI OBLIGATA SA VORBESTI FRUMOS CU CLIENTUL TOT TIMPUL DE MESERIA PE CARE SINGURA TI-AI ALESO ,SI OBLIGATIA PE CARE O AI FATA DE ANGAJATOR, SA IL REPREZINTI PROFESIONAL SI SA DAI O IMAGINE BUNA AFACERI ANGAJATORULUI, PENTRU CACI EL ITI DA OCAZIA SA MUNCESTI CA SA AI UN SALARIU SI SA POTI PUNE O PINE PE MASA,LA ANGAJARE IN MOMENTUL CIND AI SEMNAT CONTRACTUL AI FOST DE ACORD CU CIT TE VA PLATI, TOTDEAUNA DACA NU VA MAI CONVINE SALARIUL , DEVENITI LENESI ABRAZNICI, IN LOC SA PLECATI,NIMENI NU VA TINE CU FORTA , CAUTATI ALT LOC DE MUNCA, DAR NU ITI BATE JOC DE LOCUL DE MUNCA SI DE ANGAJATOR.

  9. no name said

    bha ai derptate astea de la real o suge fara egal toti

  10. Lavinia said

    imi fac cumparaturile la real in fiecare luna de cand s-a deschis acest magazin si nu am avut niciodata neintelegeri, daca au existat, sa nu le pot rezolva cu cei de acolo. Cat despre acest incident nu cred ca era cazul sa se ajunga pana aici, cel care a patit acest lucru nu cred sa fii schimbat nimic in comportamentul acelui director, pentru ca daca esti un om civilizat si bine crescut asa ramai tot timpul dar daca nu esti civilizat si nu faci o buna impresie la locul de munca, un articol scris intr-un ziar sau pe un site nu o sa schimbe absolut nimic. Nu cunoasc adevarul aici, dar am inteles ca sunt martori care pun la indoiala si comportamentul celui pagubit. Si totusi o nelamurire, daca nu a vrut despagubire, care a fost rostul acelei plangeri la director? Doar consecintele sperate de cel pagubit? Salariile celor de la paza sunt absolut mizere, poate saracul om traieste de pe o zi pe alta cu acei bani, cel pagubit s-a gandit la asta?

  11. ioan kis said

    Asa este cu astia anul trecut am cumparat o masina de spalat un frigider un aspirator printre cele mai scumpe si acum dupa sarbatori am aspirat cu aspiratorul si nu stiu cum dar a intrat o teapa de brad probabil la motor ca a scos un sunet ciudat si a facut scantei,fiind in garantie am plecat la magazin iar dansii m-au trimis la servisul lor ce se ocupa cu garantiile i am ramas uimit ca la adresa respectiva,la o casa imi raspunde o doamna ca baiatul ei se ocupa dar fiind la servici si nu are cand si uite asa eu stau fara aspirator in casa probabil pentru o treaba marunta desfacut si curatat fiindca aspiratorul functioneaza.Se mai merita sa cumparam ceva de la Hypermarketul Real?Cui sa ma plang pentru situatia asta pentru ca stau deja de zile fara aspirator in casa?

    • Cristina said

      Ioan Kis …eu zic sa nu mai cumperi nimic de nicaieri …k nu se merita! Cum poti gandi domnule Ioan Kis asa ceva!? ce vina are hypermarketul pentru patania ta?
      si-au pus serviciile la dispozitia ta , au facut tot ce tinea de ei pentru ca dumneata sa ai acel aspirator , mai mult te-au indrumat si catre service ca pe urma sa vii cu penibila intrebare „Se mai merita sa cumparam ceva de la Hypermarketul Real?”

      Revin cu intrebarea..ce vina are hypermarketul pentru ca dumneata , un client de-al lor nu sti sa utilizezi si sa ingrijesti corect produsele cumparate? cu atat mai mult ca produsele electrocasnice sunt insotite de manual de utilizare !

      • ady said

        Cristinutza, invata sa scrii prima data apoi fa pe avocata pe aici. Mai scuteste-ne cu Real-ul tau si totzi sugacii de acolo in frunte cu tine!
        Na ca am scapat de voi, acum nu mai exista Real !!!

      • ioan gurau said

        BAI PROASTO DA PENTRU CE PLATESTI GARANTIE,ACIDENTE SE INTIMPLA , ASTEA NU SINT PROGRAMATE,MAI FATA NU ESTE RUSINE LA MATA CA O FATAT O ASA PROASTA.

  12. Johnd246 said

    This is why Facebook games are becoming more popular. The ease of use and dissemination of content, tagging afcgececbeke

Lasă un comentariu